جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۱۱۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
همزمان با سالگرد شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي برگزار می شود

«سرود سرو در كوير جنگل» سيري در زندگي و مبارزات میرزا

فرهنگ سراي انقلاب اسلامي همزمان با سالگرد شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي نمایشگاه تاریخ نگاره های «سرود سرو در كوير جنگل» از مجموعه نمايشگاه هاي منتظر بصير را برگزار مي كند.
به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومي فرهنگ سراي انقلاب اسلامي، این نمایشگاه که با همكاري موسسه حضرت مهدي موعود(عج) استان تهران و معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید صورت مي گيرد، 38 تاريخ نگاره از زندگي سياسي و مبارزاتي ميرزا كوچك خان جنگلي از یازدهم آذر در نگارخانه موزه مركزي شهدا در معرض ديد علاقمندان قرار مي گيرد. در این تاريخ نگاره ها، فصل هايي از مقابله اين مبارز انقلاب مشروطه در اعتراض به نقض تماميت ارضي و استقلال ايرانيان از سوي بيگانگان روايت مي شود. آخرين تابلوي اين مجموعه به شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي اختصاص يافته است.
آئين نكوداشت ميرزا كوچك خان با مروري بر مجاهدت هاي اين مبارز پنجشنبه، چهاردهم آذر ساعت 10 در محل نگارخانه موزه مركزي شهدا برگزار مي شود.
لازم به ذکر است، تاریخ نگاره های «سرود سرو در كوير جنگل» تا 20 آذر در نگارخانه موزه مرکزی شهدا برپاست و از 23 آذر تا 5 دی در نگارخانه مهر فرهنگ سرای انقلاب اسلامی به کار خود ادامه می دهد.
یونس استادسرایی مشهور به ميرزا كوچك خان جنگلي از رهبران جنبش جنگل، مبارزاتی را عليه حكومت مركزي در جهت برقراري دولت اسلامي صورت داد و سرانجام در همين مسير روز یازدهم آذرماه 1300 شمسی درانبوهی از یخ و برف در ارتفاعات خلخال به شهادت رسيد. 
تاريخ نگاره هاي «سرود سرو در كوير جنگل» چهارمين دوره از مجموعه نمايشگاه هاي منتظر بصير است. در دوره های پیشین، تاریخ نگاره های منتظر بصیر به مرور شخصیت و زندگی بزرگانی چون شهيد مدرس، شهيد نواب صفوي و شيخ فضل الله نوري پرداخته بود.
علاقمندان براي بازديد از اين نمايشگاه در موزه مرکزی شهدا می توانند از ساعت 9 تا 16:30 به نشانی خیابان آیت ا.... طالقانی، نبش خیابان شهید سید عباس موسوی (فرصت) مراجعه کنند.
نگارخانه مهر فرهنگ سرای انقلاب اسلامی هم در بزرگراه شهید نواب صفوی تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشانی www.enghelab.farhangsara.ir  مراجعه کنید یا با شماره های 9-55419057 تماس بگیرید.

نظر شما